• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
1

مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران

  • کد خبر : 34896
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران
«مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» با حضور گروه‌های مختلف مردم تهران، عاشقان راه ولایت و امامت، از مسیر میدان آزادی تا بزرگراه امام علی (ع) در حال برگزاری است.

به گزارش جمهور پرس، جشنی بزرگ به پهنای ۱۰ کیلومتر از میدان آزادی تا بزرگراه امام علی (ع)، امروز سه شنبه – ۵ تیر- همزمان با عید سعید غدیر خم جشنی فرهنگی مذهبی با حضور گروه‌های مختلف مردم در تهران آغاز شد، همزمان ۳۸۰ شهر و روستای کشور غدیر را جشن گرفته است، امروز ایران اسلامی قدرشناس غدیر است.

۱۷:۰۰/ عصر یک روز تابستانی تیر ماهی، سه‌شنبه – ۵ تیر- تهران پایتخت باشکوه ایران زمین، اینجا میدان امام حسین (ع) عاشقان ولایت، امامت و اهل بیت (ع) گردهم می‌آیند؛ از صیح امروز موکب‌ها آماده پذیرایی هستند تا ۲۲ شب؛ عید است و جشن و شادی و ۱۰ کیلومتر مهمونی.

۱۷:۰۵/ حضوری رنگارنگ از جنس شادی کوچک‌ترها

بارزترین چیزی که اینجا در میدان امام حسین (ع) دیده می‌شود، شور و حضور بچه‌هاست. شاید تعجب کنید اما رنگارنگی این مهمانی ۱۰ کیلومتری به حضور بچه‌هاست؛ به کتاب ها و مدادهای رنگی و میزهایی که برای نقاشی تعبیه شده اند. به وسایل بادی شهربازی که قدش از کل جمعیت بلندتر است و رد انگشت اشاره بچه‌ها در آخر به همان‌ها ختم می‌شود.

۱۷:۱۰/ اجرای زنده مجریان شبکه پویا برای کودکان حاضر در میدان انقلاب

مجریان تلویریونی و گروه‌های هنری به میدان انقلاب تهران آمده‌اند، برای بچه‌هایی که همراه پدر و مادرشان به جشن آمده اند، برنامه‌های شادمانه اجرا می کنند.

میدان انقلاب مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر

۱۷:۱۵/ پذیرایی در موکب هیات فاطمیون

موکب هیات فاطمیون به رسم سه سال گذشته در حال پذیرایی از مهمان های غدیر است، شربت و شیرینی صدای صلوات و یاعلی در حوالی این موکب بلند است، عاشقان مولا عید را به هم تبریک می گویند و شربت تعارف می کنند.

دیوارنگاره میدان انقلاب

دیوارنگاره میدان انقلاب

۱۷:۲۰/ دیوار نگاره میدان انقلاب
«مهمونی۱۰ کیلومتری غدیر» در تهران آغاز شد

دیواره نگاره میدان انقلاب تصویری از واقعه تاریخی غدیر خم است، در میدان همه امکانات فراهم است، از آمبولانس امداد، تا ماشین‌های آتش نشانی، همه پای کار عید آماده اند تا مهمانی غدیر به خوبی برگزار شد.

۱۷:۳۰/ سومین مهمونی غدیر ، مردمی و ملی

ضرب‌المثلی قدیمی میان همه ما رایج است که می‌گوییم «تا سه نشه بازی نشه». مثلی که گویی سه بار تکرار موتیف‌وار یک واقعه را سرآغاز رخداد و اتفاقی شگرف می‌داند. حالا و در سومین سال برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر می‌توان این همایی مردم و اقشار مختلف جامعه را سرآغازی بر یک جشن ملی و مذهبی دید. جشنی که مردمی بودنش، آن را سر و شکل داده، متمایز کرده و هر سال با قوت بیشتری نسبت به قبل پیش می‌برد.

میدان امام حسین (ع) / مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر

۱۷:۴۰/ گپ و گفتی میان جاماندگان مناظره‌ها

مهمان‌ها آرام آرام از راه می‌رسند، پهنه میدان امام حسین (ع) برای نشستن مهمانها در کنار هم آماده شده است، این سومین مهمانی ۱۰ کیلومتری اما کاملا با دو مهمانی قبلی متفاوت است؛ در این مهمانی هم مثل دیگر محافل، تب صحبت در میان گروه‌های کوچک مردم درباره انتخابات داغ است و جامانده‌های مناظره گوشه‌ای نشسته اند، گفت‌وگوها را دنبال می‌کنند و با هم گپ می‌زنند. جامانده‌هایی که در بین آنها زن و مرد و پیر و جوان نشسته‌اند و هم دستی بر آتش انتخاب دارند و هم حضوری در دل یک مهمانی به طول ۱۰ کیلومتر.

کشتی اسباب بازی
۱۷:۵۰/ غرق در دنیای کودکانه در میانه جشن

از میدان امام حسین(ع) به سمت غرب تا چشم کار می‌کرد، حضور بچه‌ها به چشم می‌آید. یکی از آنها در حالیکه به سمت کشتی اسباب بازی می رفت از پدرش می‌خواست کمی صبر کند تا بازی کند؛ هنوز عرق پریدن روی قصر بادی خشک نشده بود، روی تاب فلزی می‌پرید؛ هنوز سرگیجه‌اش از تاب‌بازی آرام نگرفته بود، توی استخر توپ می‌پرید؛ هنوز نفسش از استخر توپ بالا نیامده بود خودش را تشک بازی رها می‌کرد.

۱۸:۰۰/ دورهمی عاشقان امیرالمومنین(ع)؛ مثل اربعین

یک نفر از کنارم می‌گذرد و می‌شنوم که به بغل دستی اش درباره شباهت این مهمانی با پیاده‌روی اربعین می‌گوید. تا می‌آیم باقی صحبت‌هایش را بشنوم رد می‌شود و من اربعین را در ذهنم مسجم می‌کنم. جایی که همین دلدادگی موکب‌داران جریان دارد و عاشقان سیدالشهدا (ع) را به کربلا می‌کشاند. حالا هم با همان شکل، عاشقان امیر المومنین(ع) را از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی روانه کرده است.

۱۸:۱۵/ میهمانان مولا بر خوان غدیر؛ وقتی تفاوت‌ها رنگ می‌بازد

حالا دیگر تفاوت‌ها رنگ باخته‌اند، شیفتگان مولا و حرکت در مسیر غدیر تفاوت های قومی، زبانی و حتی مذهبی را در کلان شهر تهران به فر
اموشی سپرده است، مولا میزبان است یا تهرانی ها، هرچه باشد غدیر امروز عصر پایتخت، مهمانی است که کسی نمی تواند خود را میزبان آن بداند جز صاحب غدیر، برای این مهمانی هیچ شرط و شروطی هم تعیین نشده؛ آنچه مهمانان را به سمت سفر غدیر خواهد کشاند حُب مولا و ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

۱۸:۳۰/ حضور اتباع ساکن تهران در مهمونی

در این میهمانی تنها یک قشر خاص حضور ندارد بلکه همه اقوام، اقلیت‌ها، از همه زبان‌ها، گویش و مذاهب ایران در این خیابان و میدان حضور دارند، حتی در بین این مهمانان اتباع دیگر کشورها دیده می شود. شکوه و عظمت حضور مردم در جشن غدیر همان تعبییر زیبایی بود که صبح امروز رهبر انقلاب در سخنرانی خود به آن اشاره داشند؛ معظم له در بیانات خود اعلام کردند که غدیر به معنای درست و برجسته ای که از آن می شود متعلق به تمام مسلمانان است.

۱۸:۴۰/ اختلاف و رقابتی نیست؛ همه علوی هستند

حضور اقشار مختلف جامعه بدون توجه به گرایش های فکری و سیاسی در کنار هم هستند؛ در آستانه انتخابات هستیم، یک اتحاد و رفاقت در کنار رقابت انتخابات یک پیام خاصی دارد، ما علوی هستیم و غدیر جشن ماست، امروز جشن امامت است و کسی از اختلاف جناح های سیاسی و فکری سخن به میان نمی آورد، این پیام دقیقی برای کسانی دارد که به دنبال تفرقه در جامعه هستند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=34896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.